fredag 23 januari 2009

Enkät!

Enkäten från Bokhora vill jag också vara med på! Here goes:

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs snabbt efter att boken kommit ut)?
Marian Keyes, Paul Auster, Victoria Clayton, Jane Green.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Paul Auster, Marian Keyes, Jane Green, Selma Lagerlöf, Jane Austen, Elisabeth George, Reginald Hill, Katie Fforde.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Snowflake skrev om Carol Shields bok om Jane Austen. Sånt kan jag inte motstå, så den klickade jag hem i eftermiddags, för endast 1 pence på amazon.co.uk. 

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
I julas gav jag min man Winston Churchills självbiografi (det gick hem, men han har inte läst den än) och svärmor fick en hel bunt pocketar i en fin ask (himla bra idé faktiskt, den finns på Åhlléns, känns lite finare att ge bort pocketböcker på det sättet), och hon såg jätteglad ut.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Jag klarar tyvärr inte av bibliotekslån, KAN inte lämna tillbaka i tid. Min dotter, som är 9 och plöjer en bok om dagen, måste låna på bibblan, annars går vi i konkurs. Som tur är får man inga böter om man är barn...

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Pliktläser Erich Auerbachs Mimesis (läser grundkursen i litteraturvetenskap), nöjesläser Alexander McCall Smiths Espresso Tales.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ville bara säga att jag verkligen gillar din chick-lit blogg. Yeees säger jag bara!
(går inte att lämna kommentarer på den bloggen så därför skriver jag här :)

Pia sa...

Tack! Jag skäms över att att ha tappat taget om bloggandet, men försöker ta upp lite igen. Hoppas du hittar tillbaka, och att det funkar med kommentarsfunktionen nu.